4 december 2010

Mona fortsätter

Nu ska det pratas A-kassa.

Men först ett citat... "arbetslinjen är en utbildningslinje.

A-kassan ska vara en omställningsförsäkring... men puh. "Det ska ge åttio procent"




Högre tak, högre ersättning men ska trappas ner. Så att den också gynnar konkurrenskraft.
"Det ska alltid löna sig att jobba (Nu sa hon det igen)
Det ska även visa sig i skattepolitiken. Den ska gynna tillväxt.
Ok..... om vi får en annan ledning eller inte. Jag blir nu för första gången klar över att jag
tycker det är bra att Mona Sahlin har lämnat ledartronen.

"Vi ska behålla jobbskatteavdraget" Det måste vi vara klara och tydliga med.
Huuuuh.... jag ryser. Det här innebär ett steg åt höger, åt höger om mitten.

"Samtidigt ska vi jaga borgarna om deras skattepolitik, så att det inte påverkar kvaliteten.
Hur i h-vete ska det kunna sägas tydligt... om vi samtidigt närmar oss.

Privatisering... "Vi måste lämna debatten om det ska vara privat eller om det ska vara offentligt"
De där marknadsmekanismerna då? Svaret är att kvalitetskraven ska garanteras vilken driftform som än välfärden förs under.
Jag vet inte om det är naivitet eller cynism. För visioner... det saknas fullständigt i alla fall!

Nu måste jag vila... för axlarna mina sjunker mer o mer.

Andra i nätrötterna... vad säger dem?




Media: Ab, SvD,

Netroots – Ständigt uppdaterade och senaste inlägg.

På plats: Peter J och Johan W och Claes M och Viktor T och Björn F och Alexandra E och Sara G och Peter A så kolla vad de skriver!


Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, ledarskap, Socialdemokraterna, kriskommission, öppna kriskommissionen, Mona Sahlin, Facket, LO


MediaCreeper