4 december 2010

Mona Sahlin - Tal, tal, tal om politik och framtiden

Nu kan det kanske bli intressant!

Mona "Nu tänker jag säga det som partiet behöver höra..."

Förändringen skedde dock INTE i debatten valprocessen jag skrev om nyss.
Allt blev som det skulle.

Bevingade citat:

Inte höger eller vänster... det finns ingen motsättning mellan utveckling och jämlikhet"

Stark tillväxt och full sysselsättning = Möjligheternas land.
Jag hör ännu inget nytt, över huvud taget. Men så är jag väl lite till vänster om mitten. Detta lät mer som vääldigt mycket mitten.

Samma retorik, samma formuleringar, samma innehåll.
Jag kan möjligen hålla med i sak. Men retoriken är bedövande tråkig... för mig... som är politiknörd. VAKNA, ni där i TV-soffan.

Men jag har inte gett upp... talet är inte slut än. Så nu börjar jag lyssna igen.
Kan det vara så att de andra har hört nåt annat?

"Arbete är inte bara en rättighet... det är också en skyldighet.
Det ska löna sig att arbeta, a-kassan ska vara en omställningsförsäkring.
Alla som kan jobba ska jobba..... Ja men NEJ!

Det här skulle lika gärna Mr Reinfeldt säga. Blir otroligt orolig. Men inte förvånad.
Mona Sahlin har aldrig avslöjat att hon förstått det fackliga löftet och de fem värnen!!!




Media: Ab, SvD,

Netroots – Ständigt uppdaterade och senaste inlägg.

På plats: Peter J och Johan W och Claes M och Viktor T och Björn F och Alexandra E och Sara G och Peter A så kolla vad de skriver!

MediaCreeper